algemene voorwaarden.

ALGEMENE VOORWAARDEN.

Laatst bijgewerkt: 15-10-2024

Artikel 1. Definities

1.1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende met een beginhoofdletter geschreven termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij anders is aangegeven of uit de context anders blijkt:

  • Abonnement: het abonnement dat de Klant bij Social Road afsluit voor hosting, onderhoud van de Website en/of domeinnaamregistratie;
  • Advertentieruimte Aanbieder: het bedrijf dat online advertentieruimte aanbiedt, zoals, maar niet beperkt tot, een zoekmachine of social media dienstverlener;
  • BW: Burgerlijk Wetboek;
  • Content: teksten, video’s en foto’s die Social Road in opdracht van de Klant vervaardigt of heeft vervaardigd;
  • Dienst: de dienst die Social Road in het kader van de Overeenkomst aan de Klant levert, zoals, maar niet beperkt tot, hosting, website onderhoud en domeinnaamregistratie, dan wel de werkzaamheden die Social Road voor de Klant uitvoert, zoals, maar niet beperkt tot, websiteontwikkeling, zoekmachineoptimalisatie, beheer van online advertenties, het vervaardigen van Content en het ontwerpen van logo’s en huisstijl;
  • Intellectuele Eigendomsrechten: alle rechten van intellectuele eigendom en daarmee verwante rechten, zoals auteursrechten, merkrechten, octrooirechten, modelrechten, handelsnaamrechten, databankrechten en naburige rechten;
  • Klant: de rechtspersoon of de natuurlijke persoon die handelt in de uitoefening van zijn beroep of zijn bedrijf die met Social Road een Overeenkomst is aangegaan of wenst aan te gaan;
  • Overeenkomst: de overeenkomst tussen Partijen;
  • Partijen: Social Road en de Klant;
  • Persoonsgegevens: elk gegeven betreffende een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon, zoals bedoeld in artikel 4:1 Algemene Verordening Gegevensbescherming;
  • Schriftelijk: schriftelijk of via de e-mail;
  • Social Road: de gebruiker van deze algemene voorwaarden: Social Road gevestigd aan 2e Industrieweg 17 te Lopik, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder KvK-nummer 72100621;
  • Website: de website of een onderdeel daarvan die Social Road in het kader van de Overeenkomst aan de Klant oplevert of heeft opgeleverd dan wel de website van de Klant waarop de Overeenkomst betrekking heeft;
  • Werk: het werk dat Social Road in opdracht van de Klant vervaardigd heeft, zoals Content, webdesign, websitefuncties, software, huisstijl, logo en ieder ander werk in de zin van de Auteurswet.

1.2. Tenzij uit de context anders blijkt, verwijzen gedefinieerde begrippen in het enkelvoud tevens naar het meervoud en vice versa.

Artikel 2. Algemeen

  • 2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op ieder aanbod van Social Road, op alle Overeenkomsten en op alle overige rechtshandelingen tussen Partijen.
  • 2.2. Als deze algemene voorwaarden eenmaal van toepassing zijn geweest op een rechtsverhouding tussen Partijen, wordt de Klant geacht bij voorbaat te hebben ingestemd met de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden op daarna gesloten en te sluiten Overeenkomsten.
  • 2.3. Afwijkingen op deze algemene voorwaarden kunnen slechts Schriftelijk worden overeengekomen.
  • 2.4. De algemene voorwaarden zijn van toepassing onder uitsluiting van eventueel door de Klant gehanteerde inkoop- of andere voorwaarden.
  • 2.5. Indien een of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. De nietige of vernietigde bepalingen zullen door Social Road vervangen worden, waarbij voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling(en) in acht wordt genomen.
  • 2.6. Indien Social Road niet steeds de strikte naleving van deze algemene voorwaarden verlangt, dan brengt dit niet met zich mee dat deze algemene voorwaarden niet van toepassing zouden zijn of dat Social Road het recht zou verliezen om in toekomstige, al dan niet soortgelijke, gevallen de strikte naleving van deze algemene voorwaarden te verlangen.
  • 2.7. Social Road heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en de nieuwe algemene voorwaarden op de bestaande Overeenkomst van toepassing te verklaren. De Klant wordt Schriftelijk minimaal 2 maanden voorafgaand aan de inwerkingtreding van de nieuwe algemene voorwaarden in kennis gesteld en van de datum van inwerkingtreding. Indien de Klant zich niet kan vinden in de gewijzigde algemene voorwaarden, dan kan de Klant de Overeenkomst (tussentijds) opzeggen. Een dergelijke opzegging dient te geschieden binnen 30 dagen nadat de Klant in kennis is gesteld van de gewijzigde algemene voorwaarden.

Artikel 3. Aanbod

  • 3.1. Ieder aanbod en alle offertes van Social Road zijn vrijblijvend.
  • 3.2. De offerte heeft een geldigheidsduur van 30 dagen.
  • 3.3. Genoemde prijzen en tarieven zijn niet automatisch van toepassing op opvolgende opdrachten of toekomstige Overeenkomsten.
  • 3.4. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de door of namens hem aan Social Road opgegeven wensen ten aanzien van de gewenste werkzaamheden en andere gegevens waarop Social Road zijn offerte baseert.
  • 3.5. Social Road kan niet aan zijn offerte worden gehouden indien de Klant redelijkerwijs kan begrijpen dat de offerte, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

Artikel 4. Totstandkoming van de Overeenkomst

  • 4.1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Klant akkoord is gegaan met het aanbod dan wel de offerte van Social Road.

Artikel 5. Annulering en tussentijdse beëindiging van de Overeenkomst

  • 5.1. Indien de Klant de Overeenkomst annuleert of tussentijds beëindigt, dan wordt het volgende aan de Klant in rekening gebracht:
    • a. alle reeds uitgevoerde werkzaamheden op basis van het uurtarief van Social Road;
    • b. alle overige reeds gemaakte kosten, zoals de (annulerings)kosten die Social Road aan een derde dient te betalen.
  • 5.2. Annulering dient Schriftelijk te geschieden.
  • 5.3. Indien de Klant een Abonnement annuleert of tussentijds beëindigt, dan is de vergoeding voor de gehele overeengekomen looptijd van het Abonnement direct opeisbaar en wordt deze vergoeding aan de Klant in rekening gebracht.

Artikel 6. Uitvoering van de Overeenkomst

  • 6.1. Social Road heeft jegens de Klant slechts een inspanningsverbintenis en geen resultaatverplichting. Social Road zal de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap, alsmede op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap en techniek, uitvoeren.
  • 6.2. Het vorige artikel is ook van toepassing op door Social Road gegeven adviezen. Deze adviezen zijn uitsluitend bestemd voor de Klant. Derden kunnen daaraan geen recht ontlenen. Behoudens Schriftelijke toestemming van Social Road is het de Klant niet toegestaan om de inhoud van adviezen van Social Road openbaar te maken of op een andere wijze aan derden ter beschikking te stellen.
  • 6.3. De honorering van Social Road is niet afhankelijk van het resultaat.
  • 6.4. Social Road heeft het recht om naar eigen inzicht voor de uitvoering van de Overeenkomst één of meerdere derden in te schakelen.
  • 6.5. Social Road garandeert niet dat de Dienst leidt tot het door de Klant gewenste resultaat, zoals meer omzet, meer websitebezoekers, meer nieuwe afnemers of meer naamsbekendheid.
  • 6.6. Alle mededelingen van Social Road over de mogelijke resultaten van de Dienst zijn indicatief van aard, zonder dat de Klant daaraan rechten kan ontlenen.
  • 6.7. Indien de Dienst bestaat uit zoekmachineoptimalisatie, dan dient de Klant zich te realiseren dat het inherent is aan zoekmachineoptimalisatie dat de resultaten niet direct zichtbaar zijn.
  • 6.8. Social Road is niet verplicht aanwijzingen op te volgen die de inhoud of omvang van de overeengekomen Diensten wijzigen of aanvullen. Indien dergelijke aanwijzingen wel worden opgevolgd, zullen de desbetreffende werkzaamheden worden vergoed overeenkomstig de gebruikelijke tarieven van Social Road en zal Social Road hiervan melding maken aan de Klant.

Artikel 7. Adverteren bij Advertentieruimte Aanbieders

  • 7.1. Indien Social Road online advertenties voor de Klant beheert, dan is en blijft de Klant de contractspartij van de Advertentieruimte Aanbieder. Op verzoek van de Klant kan Social Road de vergoeding die de Klant aan de Advertentieruimte Aanbieder verschuldigd is voorschieten en aan de Klant doorbelasten. De overeenkomst met de Advertentieruimte Aanbieder is in een dergelijk geval ook volledig voor rekening en risico van de Klant.
  • 7.2. Social Road is niet aansprakelijk indien een eventueel overeengekomen maandbudget voor advertentiekosten wordt overschreden. De eventuele extra advertentiekosten die de Klant daardoor dient te betalen, kunnen niet verhaald worden op Social Road.
  • 7.3. Online adverteren is onderworpen aan de voorwaarden en beleidsregels van Advertentieruimte Aanbieders. Deze voorwaarden en beleidsregels kunnen door Advertentieruimte Aanbieders van tijd tot tijd worden aangepast. De meest recente versie van de voorwaarden en beleidsregels van een Advertentieruimte Aanbieder kan de Klant raadplegen op de website van de betreffende Advertentieruimte Aanbieder. De Klant dient zich aan het gestelde in deze voorwaarden en beleidsregels te houden. Social Road is niet aansprakelijk voor enig handelen of nalaten van de Klant in strijd hiermee.
  • 7.4. De Overeenkomst voor het beheren van online advertenties wordt aangegaan voor een bepaalde tijd.
  • 7.5. Na het verstrijken van de looptijd wordt deze Overeenkomst automatisch verlengd voor onbepaalde tijd, tenzij de Overeenkomst tegen het einde van de looptijd Schriftelijk wordt opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
  • 7.6. De voor onbepaalde tijd verlengde Overeenkomst kan te allen tijde worden opgezegd. Een dergelijke opzegging dient Schriftelijk te geschieden en met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.

Artikel 8. Verantwoordelijkheden van de Klant

  • 8.1. De Klant draagt er zorg voor dat alle gegevens en/of inlichtingen, waarvan Social Road aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, waaronder informatie ten aanzien van door Social Road in acht te nemen wet- en regelgeving die specifiek is voor de branche van de Klant, tijdig aan Social Road worden verstrekt en zal alle door Social Road verlangde medewerking verlenen. De Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van deze gegevens en informatie.
  • 8.2. Indien voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet, niet tijdig of niet overeenkomstig de afspraken aan Social Road worden verstrekt, dan heeft Social Road het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de alsdan gebruikelijke tarieven aan de Klant in rekening te brengen.
  • 8.3. Indien de Klant aan Social Road elektronische bestanden verstrekt, dan garandeert de Klant dat daardoor geen inbreuk op eigendoms- of auteursrechten van derden wordt gemaakt, alsmede dat de elektronische bestanden vrij zijn van virussen en defecten.
  • 8.4. De Klant dient zich maximaal in te spannen de samenwerking tussen Partijen succesvol te laten verlopen.
  • 8.5. De Klant dient Social Road alle autorisaties te verlenen die noodzakelijk zijn om de Overeenkomst uit te voeren.

Artikel 9. Prijzen, onkosten en tariefwijziging

  • 9.1. Alle door Social Road opgegeven of met Social Road overeengekomen vergoedingen zijn exclusief omzetbelasting (BTW). De kosten voor ingeschakelde derden maken geen onderdeel uit van de met Social Road overeengekomen vergoedingen en dienen separaat aan Social Road vergoed te worden.
  • 9.2. Indien Social Road bijkomende Diensten op zich neemt zonder dat daarvoor uitdrukkelijk een vergoeding is vastgelegd in de Overeenkomst, is Social Road gerechtigd om daarvoor een redelijke vergoeding in rekening te brengen.
  • 9.3. Prijsindicaties, begrotingen, budgetten en/of voorcalculaties van Social Road hebben slechts een indicatief karakter. Hieraan kunnen geen rechten of verwachtingen worden ontleend.
  • 9.4. Indien reis- en/of verblijfkosten aan de Klant in rekening worden gebracht, dat staat dat duidelijk in de offerte.
  • 9.5. Social Road is gerechtigd gedurende de looptijd van de Overeenkomst de prijzen voor zijn Diensten jaarlijks, met ingang van 1 januari, te verhogen conform het prijsindexcijfer van het voorgaande kalenderjaar, zoals gepubliceerd door het CBS vermeerderd met ten hoogste vijftien procent (15%).

Artikel 10. Wijziging van de Overeenkomst en meerwerk

  • 10.1. De Klant aanvaardt dat de tijdsplanning van de Overeenkomst kan worden beïnvloed indien tussentijds de omvang van de Overeenkomst wordt uitgebreid en/of gewijzigd.
  • 10.2. Indien op grond van een wijziging van de Overeenkomst als gevolg van aanvullende verzoeken of wensen van de Klant, door Social Road extra werkzaamheden moeten worden verricht, zullen deze werkzaamheden op nacalculatiebasis aan de hand van de op dat moment gebruikelijke tarieven aan de Klant in rekening worden gebracht.
  • 10.3. Social Road is gerechtigd dit meerwerk zonder (voorafgaande) Schriftelijke toestemming van de Klant uit te voeren voor zover de kosten die dit meerwerk met zich meebrengt niet meer bedragen dan tien procent (10%) van de oorspronkelijk overeengekomen totale vergoeding.

Artikel 11. Opleveringstermijn

  • 11.1. Een door Social Road opgegeven opleveringstermijn heeft een indicatieve strekking. De doorlooptijd van een opdracht is afhankelijk van diverse factoren en omstandigheden.
  • 11.2. In het geval dat een door Social Road met de Klant overeengekomen opleveringstermijn wordt overschreden ten gevolge van een gebeurtenis die in feite buiten zijn macht ligt en niet aan zijn doen en/of laten kan worden toegeschreven, wordt deze termijn automatisch verlengd.

Artikel 12. Oplevering Website en Content

  • 12.1. Indien het design van de Website gereed is, dan stelt Social Road de Klant daarvan in kennis. In de prijs voor het ontwikkelen van de Website zit inbegrepen eenmaal een correctieronde ten aanzien van het design van de Website.
  • 12.2. Nadat de Klant het design van de Website heeft goedgekeurd, wordt een aanvang gemaakt met het bouwen van de Website conform het goedgekeurde design. Indien de Website gereed is, stelt Social Road de Klant daarvan in kennis. In de prijs voor het ontwikkelen van de Website zit inbegrepen eenmaal een correctieronde ten aanzien van de gebouwde Website.
  • 12.3. Indien de Content gereed is, stelt Social Road de Klant daarvan in kennis. In de prijs voor het vervaardigen van de Content zit inbegrepen eenmaal een correctieronde.
  • 12.4. Indien de Klant gewenste aanpassingen en/of functionaliteiten in de Website aan Social Road kenbaar maakt die niet vallen onder de overeengekomen werkzaamheden, dan wordt de Klant daarvan in kennis gesteld en stuurt Social Road de Klant een prijsopgave voor de gewenste aanpassingen en/of functionaliteiten of worden deze werkzaamheden uitgevoerd op basis van het uurtarief van Social Road.
  • 12.5. De Klant heeft geen recht op updates en onderhoud van de Website, tenzij de Klant daarvoor een Abonnement bij Social Road heeft afgesloten.

Artikel 13. Drukwerk

  • 13.1. Alvorens tot het vervaardigen van het drukwerk wordt overgegaan, zal Social Road de Klant in de gelegenheid stellen het ontwerp van het drukwerk te controleren en goed te keuren. Social Road is niet verantwoordelijk voor fouten in vervaardigd drukwerk indien de Klant een controle heeft uitgevoerd en zijn goedkeuring heeft gegeven.
  • 13.2. Het drukwerk wordt afgeleverd op het door de Klant opgegeven afleveradres. De verzendkosten worden aan de Klant in rekening gebracht.

Artikel 14. Abonnement

  • 14.1. Het Abonnement wordt aangegaan voor de bepaalde tijd van 1 jaar.
  • 14.2. Na het verstrijken van de looptijd wordt het Abonnement telkens automatisch verlengd met 1 jaar, tenzij het Abonnement overeenkomstig artikel 14.3 wordt opgezegd.
  • 14.3. Opzegging van het Abonnement dient tegen het einde van de looptijd te geschieden en met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.

Artikel 15. Dienst

  • 15.1. De Dienst hosting wordt verzorgd door het hostingbedrijf met wie Social Road samenwerkt.
  • 15.2. De Klant zal met het gebruik van de Dienst geen rechten van derden schenden, zich niet onfatsoenlijk of in strijd met de goede zeden of openbare orde gedragen en niet in strijd met wet- of regelgeving handelen.
  • 15.3. Indien Social Road een bevel heeft ontvangen van een bevoegde autoriteit, dan is het o.a. mogelijk dat Social Road gegevens over de Klant verstrekt aan een bevoegde autoriteit en/of overige handelingen uitvoert die van een bevoegde autoriteit verlangd worden om op te treden tegen illegale inhoud.
  • 15.4. Social Road zal zich altijd inzetten voor het zo goed mogelijk functioneren van de Dienst, maar is daarin afhankelijk van de dienstverlening van ingeschakelde derden, zoals het hostingbedrijf. Indien de dienstverlening van een derde uitvalt, dan geldt dit voor Social Road als overmacht.

Artikel 16. Domeinnaamregistratie

  • 16.1. Op de aanvraag en het gebruik van de domeinnaam zijn de geldende regels en procedures van de desbetreffende registrerende instantie van toepassing. Social Road is niet verantwoordelijk voor het honoreren van de aanvraag van de domeinnaam.
  • 16.2. Het gebruik van de domeinnaam geschiedt volledig onder de verantwoordelijkheid van de Klant. Social Road is nimmer aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit het gebruik van de domeinnaam.

Artikel 17. Inloggegevens

  • 17.1. Voor zover in het kader van de Overeenkomst door Social Road gebruikersnamen en/of wachtwoorden worden verstrekt, is de Klant verantwoordelijk voor deze gebruikersnamen en/of wachtwoorden.
  • 17.2. Het is de Klant zonder toestemming van Social Road verboden deze gebruikersnamen en/of wachtwoorden aan derden te verstrekken.
  • 17.3. Indien Social Road inloggegevens van de Klant ontvangt, dan zal Social Road verantwoordelijk omgaan met deze inloggegevens.

Artikel 18. Facturatie, betaling en hoofdelijke aansprakelijkheid

  • 18.1. Facturatie voor het Abonnement geschiedt maandelijks vooraf.
  • 18.2. Facturatie voor het beheren van online advertenties geschiedt maandelijks vooraf.
  • 18.3. Betaling dient te geschieden binnen 30 dagen na de factuurdatum.
  • 18.4. Indien de Klant niet tijdig betaalt, dan heeft Social Road het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten. De Klant wordt middels een Schriftelijke verklaring van een dergelijke opschorting in kennis gesteld.

Artikel 19. Opschorting en ontbinding van de Overeenkomst

  • 19.1. Social Road is bevoegd de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten indien de Klant de verplichtingen uit de Overeenkomst of deze algemene voorwaarden niet of niet volledig nakomt.
  • 19.2. Social Road heeft het recht de Overeenkomst middels een Schriftelijke verklaring, zonder rechterlijke tussenkomst en zonder inachtneming van een opzegtermijn te ontbinden indien de Klant zijn verplichtingen jegens Social Road niet nakomt en de Klant geen gehoor heeft gegeven aan een gestuurde ingebrekestelling waarin de Klant een redelijke termijn wordt geboden om alsnog na te komen.

Artikel 20. Aansprakelijkheid, verjaring en vrijwaring

  • 20.1. Social Road kan niet gehouden worden tot het vergoeden van enige schade die een direct of indirect gevolg is van een gebeurtenis die in feite buiten zijn macht ligt en aldus niet aan zijn doen en/of laten kan worden toegeschreven.
  • 20.2. Social Road is niet aansprakelijk voor de werking van (online) diensten, software, systemen, thema’s, plug-ins, e.d. van derden.

Artikel 21. Overmacht

  • 21.1. Social Road is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien hij daartoe verhinderd wordt als gevolg van overmacht. Van overmacht aan de zijde van Social Road is onder andere sprake indien Social Road verhinderd wordt zijn verplichtingen uit de Overeenkomst te voldoen ten gevolge van internetstoring, stroomstoring, natuurrampen, oorlog, pandemie, enz.

Artikel 22. Intellectuele Eigendomsrechten

  • 22.1. Alle Intellectuele Eigendomsrechten op het Werk komen toe aan Social Road.
  • 22.2. De Klant verkrijgt uitsluitend het niet-exclusieve en niet-overdraagbare gebruiksrecht op het Werk voor de in de Overeenkomst vastgestelde doeleinden.

Artikel 23. Klachten

  • 23.1. De Klant dient eventuele klachten over de geleverde Diensten en/of de uitvoering van de Overeenkomst binnen 8 dagen Schriftelijk en gedetailleerd onderbouwd aan Social Road te melden.

Artikel 24. Vervaltermijn

  • 24.1. Voor zover in deze algemene voorwaarden niet anders is bepaald, vervallen vorderingsrechten van de Klant uit welke hoofde ook jegens Social Road in ieder geval na 1 jaar na het moment waarop de Klant bekend werd of redelijkerwijs bekend kon zijn met het bestaan van deze rechten.

Artikel 25. Contractovername en stoppen met bedrijfsactiviteiten

  • 25.1. Indien Social Road zijn onderneming (gedeeltelijk) overdraagt of zijn rechtsverhouding die voortvloeit uit de Overeenkomst overdraagt, dan verleent de Klant middels het aangaan van de Overeenkomst bij voorbaat toestemming voor de overname.

Artikel 26. Verwerking van Persoonsgegevens

  • 26.1. Indien in het kader van het verrichten van de Diensten door Social Road Persoonsgegevens in opdracht van de Klant worden verwerkt, dan zullen Partijen met elkaar een verwerkersovereenkomst aangaan.
  • 26.2. De Klant vrijwaart Social Road voor alle aanspraken van derden (waaronder in elk geval gebruikers en overheidsinstanties), financiële overheidssancties en kosten (waaronder kosten van rechtsbijstand), die voortvloeien uit een schending door de Klant van enig wettelijk voorschrift met betrekking tot de verwerking van Persoonsgegevens.
  • 26.3. Social Road verwerkt Persoonsgegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Voor meer informatie over de verwerking van Persoonsgegevens door Social Road kan de Klant de privacyverklaring van Social Road raadplegen, zie https://socialroad.nl/privacyverklaring/.

Artikel 27. Geheimhouding

  • 27.1. Partijen zullen alle informatie die zij van elkaar verkrijgen in welke vorm dan ook, waaronder begrepen – maar niet beperkt tot – software, (source)code, programma’s, applicaties, klantgegevens, knowhow, (technische) specificaties, (technische) tekeningen, documentatie (“Vertrouwelijke Informatie”) als strikt vertrouwelijk behandelen en geheim houden.
  • 27.2. Partijen zullen de Vertrouwelijke Informatie alleen gebruiken voor de doeleinden waarvoor zij zijn verstrekt en zij zullen daarbij tenminste dezelfde zorgplicht en waarborg in acht nemen die gelden ten aanzien van eigen interne vertrouwelijke informatie. Partijen zullen de Vertrouwelijke Informatie alleen verstrekken aan werknemers en derden voor zover dat noodzakelijk is in het kader van de (uitvoering van de) Overeenkomst.
  • 27.3. De verplichtingen tot geheimhouding van de Vertrouwelijke Informatie zijn niet van toepassing in zoverre de partij die informatie ontving, kan aantonen dat de betreffende informatie:
    • a. reeds aan hem bekend was ten tijde van ontvangst;
    • b. reeds publiekelijk bekend was ten tijde van ontvangst;
    • c. publiekelijk bekend is geworden na ontvangst zonder dat dit aan de ontvangende partij kan worden toegerekend;
    • d. op een rechtmatige wijze van een derde partij is ontvangen tezamen met het recht om het vrij van enige verplichting tot geheimhouding te openbaren;
    • e. op grond van wet- of regelgeving of ingevolge een rechterlijk bevel moet worden verstrekt en de verstrekkende partij de andere partij van een dergelijke verplichte openbaarmaking op de hoogte heeft gesteld;
    • f. openbaar is gemaakt met goedkeuring van verstrekkende partij.

Artikel 28. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  • 28.1. Op deze algemene voorwaarden, op elke Overeenkomst en op alle overige rechtshandelingen tussen Partijen is het Nederlandse recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk buiten Nederland uitvoering wordt gegeven of indien de Klant buiten Nederland gevestigd is.
  • 28.2. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
  • 28.3. Alle geschillen ter zake van Overeenkomsten en rechtshandelingen tussen Partijen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Social Road gevestigd is.

Deze algemene voorwaarden treden in werking op 15-10-2024.